Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

روستاي تاريخي زوزن

اين روستاي کويري در فاصله 65 کيلومتري شهر خواف در بيابان هاي وسيع شرق ايران واقع گرديده است. بنابر شواهد، زوزن پيش از اسلام خاستگاه اشکانيان و در قرون اسلامي تا نيمه اول قرن هشتم هجري به مرکزيت شهر زوزن يکي از ولايت هاي معروف و قدرتمند ايران بوده است.

موقعیت بر روی نقشه
خواف
شهرستان
اشکانيان تا قرن هشتم هجري قدمت
65 کیلومتر
فاصله تا مرکز شهر
مهم ترين اثر تاريخي زوزن بقاياي مسجد جامع و قلعه قاهره است.محوطه تاريخي، قلعه منگان، رباط کال جنگي و قلعه ده برزو از ديگر آثار ارزشمند زوزن مي باشد جاذبه ها

 


    اين روستاي کويري در فاصله 65 کيلومتري شهر خواف در بيابان هاي وسيع شرق ايران واقع گرديده است. بنابر شواهد، زوزن پيش از اسلام خاستگاه اشکانيان و در قرون اسلامي تا نيمه اول قرن هشتم هجري به مرکزيت شهر زوزن يکي از ولايت هاي معروف و قدرتمند ايران بوده است. مقدسي در مسالک و ممالک و هم زمان با قرن چهارم هجري زوزن را از لحاظ سياسي و قضايي در شمار دمشق، قيروان و شيراز برشمرده است. ياقوت حموي در سال 616 ق. اين ناحيه را داراي 124 قريه و جزء شهرهاي وسيع نيشابور ذکر نموده که در زمين لرزه سال737 ق. از جلال و شکوه افتاد و به واسطه تسلط تيموريان بر خراسان زوزن و خواف از ربع نيشابور جدا و در ربع هرات قرار گرفت. مهم ترين اثر تاريخي زوزن بقاياي مسجد جامع و قلعه قاهره است. محوطه تاريخي، قلعه منگان، رباط کال جنگي و قلعه ده برزو از ديگر آثار ارزشمند زوزن مي باشد. اين روستا داراي اقامتگاه بوم گردي است.

 

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X