Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

شهر تاريخي نشتيفان

عرصه شهري نشتيفان در فاصله 12 کيلومتري خواف واقع گرديده و در حقيقت بخشي از خواف قديم مي باشد که به دليل جاذبه هاي تاريخي- فرهنگي خاص خود و زادبوم دانشمندان و مشاهير از گذشته مورد توجه بوده است. از آغازين اشاره حافظ ابرو و عبدالرزاق سمرقندي در عصر تيموري، همواره پس از آن نيز نام اين منطقه در خراسان مطرح بوده است.

موقعیت بر روی نقشه
خواف
شهرستان
 تيموري قدمت
12 کیلومتر
فاصله تا مرکز شهر
مسجدجامع، آب انبار و وجود مزارات مشاهير و بزرگان وجود مجموعه آس بادها جاذبه ها
اقامتگاه بومگردی پوریعقوب (شتيفان- جنب پارک گردشگري- مقابل اسبادها)، اقامتگاه بومگردی شمیرون (شهر نشتيفان- خيابان بهارستان 4)، اقامتگاه بومگردی صحرانورد (شهر نشتیفان- خیابان شمیران- بهارستان 5) نزدیکترین اقامتگاه

 


     عرصه شهري نشتيفان در فاصله 12 کيلومتري خواف واقع گرديده و در حقيقت بخشي از خواف قديم مي باشد که به دليل جاذبه هاي تاريخي-فرهنگي خاص خود و زادبوم دانشمندان و مشاهير از گذشته مورد توجه بوده است. از آغازين اشاره حافظ ابرو و عبدالرزاق سمرقندي در عصر تيموري، همواره پس از آن نيز نام اين منطقه در خراسان مطرح بوده است. از ديگر موقعيت هاي ممتاز، استقرار نشتيفان در محل تلاقي راه هاي قاين به بوشنج هرات و نيشابور به هرات و نقطه توقف و استراحت مسافرين و کاروانيان بوده است. وجود آثار و شواهد برجاي مانده به ويژه مسجد جامع، آب انبار و وجود مزارات مشاهير و بزرگان وجود مجموعه آس بادها به اهميت اين شهر افزوده است. گردشگران مي توانند در بوم گردي هاي نشتيفان اقامت نمايند.

 

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X