Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

روستاي صدخرو

روستاي صدخرو در فاصله 18 کيلومتري داورزن واقع گرديده و از طرف شمال به کوه هاي صدخرو (ادامه رشته کوه هاي البرز)، از جنوب به روستاي چشام و چوبين، از شرق به روستاي مهر و از غرب به شهر داورزن محدود است. شغل اصلي مردم اين روستا کشاورزي و دامپروري است.

موقعیت بر روی نقشه
شهر داورزن
فاصله تا مرکز شهر 18 کیلومتر
بهترین زمان بازدید تابستان
جاذبه ها قلعه اي قديمي در ارتفاعات "پاقلعه" و "شاهرو"، قصر بي بي شيرين و محوطه تاريخي بادغوس-  کوه هاي مجاور صدخرو و رودخانه آبجوش- کلاته مهديان فر

 


     روستاي صدخرو در فاصله 18 کيلومتري داورزن واقع گرديده و از طرف شمال به کوه هاي صدخرو (ادامه رشته کوه هاي البرز)، از جنوب به روستاي چشام و چوبين، از شرق به روستاي مهر و از غرب به شهر داورزن محدود است. شغل اصلي مردم اين روستا کشاورزي و دامپروري است. در متون دوره اسلامي صدخرو به عنوان يکي از آبادي هاي ناحيه بيهق نام برده شده است. از جمله جاذبه هاي تاريخي اين مکان قلعه اي قديمي در ارتفاعات "پاقلعه" و "شاهرو"، قصر بي بي شيرين و محوطه تاريخي بادغوس است که حاکي از غناي فرهنگي صدخرو مي باشد. همچنين يکي از عناصر طبيعي پيرامون اين منطقه که در کوه هاي مجاور صدخرو و رودخانه آبجوش  و در امتداد سمت شرقي کلاته مهديان فر ديده مي شود، ستون سنگي شکل گرفته برپايه خاکي است.

 

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X