Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

مناظر طبيعي دره شَمَلق (فشتنق)

منطقه تفرج گاهي و زيارتي شملق در فاصله 58 کيلومتري شهر داورزن و در 5 کيلومتري روستاي فشتنق واقع گرديده و در منظر طبيعي آن مرتفع ترين کوه غرب خراسان رضوي با نام نظرگاه يا شملق با قله 3000 متري آن ديده مي شود.

موقعیت بر روی نقشه
شهر داورزن
فاصله تا مرکز شهر 58 کیلومتر
بهترین زمان بازدید تابستان
جاذبه ها مرتفع ترين کوه غرب خراسان رضوي با نام نظرگاه- بقعه امام زاده سلطان سيد قريش- کوه مخروطي شکل و زيباي ياغي معروف به راه خاکستري- آبشارهاي متعدد و آبگيرها
نزدیکترین اقامتگاه -

 


     منطقه تفرجگاهي و زيارتي شملق در فاصله 58 کيلومتري شهر داورزن و در 5 کيلومتري روستاي فشتنق واقع گرديده و در منظر طبيعي آن مرتفع ترين کوه غرب خراسان رضوي با نام نظرگاه يا شملق با قله 3000 متري آن ديده مي شود. در ادامه مسير صعب العبور با طبيعتي زيبا و در دامنه کوهستان اين منطقه جاذبه مذهبي، بقعه امام زاده سلطان سيد قريش قرار دارد. مسير دسترسي به اين کوه از روستاي ساروق و از کنار ديواره هاي کوه مخروطي شکل و زيباي ياغي معروف به راه خاکستري ايجاد شده است. آبشارهاي متعدد و آبگيرهايي که حاصل ذوب تدريجي برف ارتفاعات مي باشد در مسير حرکت به سمت قله نظرگاه جلب نظر مي کند. همچنين ديوارهاي اين ارتفاعات به دليل مقاومت سنگ هاي تشکيل دهنده آن و بالا بودن ضريب سختي براي عمليات صخره نوردي و صعود تيم هاي ورزشي بسار مناسب است.

 

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X