Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

مشاهير و نام آوران

عبدالرحمن نسايي، از مشاهير حفاظ و محدثين اهل سنت و جماعت سال 225 قمري. تأليفات وي الخصائص في فضل علي بن ابيطالب (ع) ، الضغاء و والمتروکين من و راه الحديث، المجتبي في مختصر السنن الکبري، مطرز باوردي ابوعمر و ملقب به مطرز و زاهد و از بزرگان علم نحو و لغت و حديث. انوري ابيوردي، شاعر در ادبيات عرب، علوم عقلي، نقلي، نجوم و موسيقي قرن 6 ق، نادرقلي ملقب به طهماسب قلي خان و نادر شاه (1067-1160ق) از ايل افشار خراسان و سر سلسله دودمان افشاريه که دشمنان و متجاوزان ايران را قلع و قمع نمود.

موقعیت بر روی نقشه

عبدالرحمن نسايي، از مشاهير حفاظ و محدثين اهل سنت و جماعت سال 225 قمري. تأليفات وي الخصائص في فضل علي بن ابيطالب(ع)، الضغاء و والمتروکين من و راه الحديث، المجتبي في مختصر السنن الکبري، مطرز باوردي ابوعمر و ملقب به مطرز و زاهد و از بزرگان علم نحو و لغت و حديث.

انوري ابيوردي، شاعر در ادبيات عرب، علوم عقلي، نقلي، نجوم و موسيقي قرن 6 ق.

نادرقلي ملقب به طهماسب قلي خان و نادر شاه (1067-1160ق) از ايل افشار خراسان و سر سلسله دودمان افشاريه که دشمنان و متجاوزان ايران را قلع و قمع نمود.

جَجوخان، فرزند الله وردي بيگ، مبارز و مرزدار و مظهر عزت و سربلندي درگزي ها که داراي سري پر شور و انديشه اي آشتي ناپذير با سستي ها و بي حالي ها و سرافکندگي ها بود.

جعفرقلي زنگلي مشهور به عندليب از طايفه زنگلانلو تيره ايل زعفرانلو درگز داراي حالات عاشقانه و عارفانه اي.

پهلوان احمد وفادار قهرمان کشتي از خطه خراسان در سال هاي 1329تا 1331 ش.

شهيد سپهبد علي صياد شيرازي: در 16 فروردين سال 1378 به درجه سرلشکري ارتقاء يافت در روز شنبه 21 فروردين 1378 مورد سوء قصد يکي از اعضاي گروهک تروريستي منافقين قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت رسيد.

 

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X