Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

طبيعت رودخانه زنگلانلو

ين رودخانه اسطوره اي كه از آن به نام بارسو (پارت- پارت سو) هم ياد مي شود در 20 کيلومتري جنوب شرقي شهردرگز ، مسيرجاده کلات- درگز واقع گرديده و از مطبوع ترين و پر آب ترين رودخانه هاي دائمي شهرستان درگز است كه از رشته كوهاي هزارمسجد و كماس سرچشمه مي گيرد. اين رودخانه پس از طي 60 كيلومتر وارد خاك تركمنستان مي شود.

موقعیت بر روی نقشه
درگز
شهر
20 کیلومتر
فاصله تا مرکز شهر
- بهترین زمان بازدید
رودخانه اسطوره اي به نام بارسو (پارت- پارت سو)- كشتزارهاي متنوع پنبه و جاليزي و درختان گردو- كوهستان هزار مسجد- پوشش گياهي متنوع با انواع گياهان معطر و داروئي- سد ابيورد جاذبه ها
- نزدیک ترین اقامتگاه
 

     اين رودخانه اسطوره اي كه از آن به نام بارسو (پارت- پارت سو) هم ياد مي شود در 20 کيلومتري جنوب شرقي شهر درگز، مسيرجاده کلات- درگز واقع گرديده و از مطبوع ترين و پر آب ترين رودخانه هاي دائمي شهرستان درگز است كه از رشته كوهاي هزارمسجد و كماس سرچشمه مي گيرد. اين رودخانه پس از طي 60 كيلومتر وارد خاك تركمنستان مي شود. پيرامون اين آب جاري كشتزارهاي متنوع پنبه و جاليزي و درختان گردو سر برافراشته و شگفتي هاي بي بديل كوهستان هزار مسجد پوشش گياهي متنوع با انواع گياهان معطر و داروئي خودنمايي مي کند. در سال هاي اخير با هدايت آب اين رودخانه و ايجاد سد ابيورد، اراضي بيشتري از دشت چاپشلو زير کشت آبي رفته و يکي از جاذبه هاي مهم گردشگري شهرستان نيز به شمار مي آيد.

 

 

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X