Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

مناظر طبيعي دره ارغوان (پلنگ دره)

دره ارغوان در 64 کيلومتري شمال غربي شهر درگز و 16 کيلومتري غرب روستاي محمد تقي بيک واقع گرديده و مسير دسترسي به اين منطقه با گذر از روستاهاي دوست محمد بيک، محمد ولي بيک و ارباب با مناظر طبيعي و باغات زيبا و مراتع سرسبز امکان پذير است. دره مورد نظر به دليل داشتن تعداد زيادي درخت ارغوان به دره ارغوان معروف مي باشد که در اواخر فروردين و ارديبهشت ماه هم زمان با شکفتن غنچه هاي ارغوان به اوج زيبايي خود مي رسد.

موقعیت بر روی نقشه
درگز
شهر
64 کیلومتر
فاصله تا مرکز شهر
اواخر فروردين و ارديبهشت ماه بهترین زمان بازدید
مناظر طبيعي و باغات زيبا و مراتع سرسبز، دره ارغوان، گونه هاي مختلف جانوري و گياهي  قلل مرتفع و دره هاي عميق با چشم اندازهاي زيبا جاذبه ها
- نزدیک ترین اقامتگاه

 


    دره ارغوان در 64 کيلومتري شمال غربي شهر درگز و 16 کيلومتري غرب روستاي محمد تقي بيک واقع گرديده و مسير دسترسي به اين منطقه با گذر از روستاهاي دوست محمد بيک، محمد ولي بيک و ارباب با مناظر طبيعي و باغات زيبا و مراتع سرسبز امکان پذير است. دره مورد نظر به دليل داشتن تعداد زيادي درخت ارغوان به دره ارغوان معروف مي باشد که در اواخر فروردين و ارديبهشت ماه هم زمان با شکفتن غنچه هاي ارغوان به اوج زيبايي خود مي رسد. طبيعت بکر اطراف و گونه هاي مختلف جانوري و گياهي و مناظر کم نظير طبيعي قلل مرتفع و دره هاي عميق با چشم اندازهاي زيبا هر  بيننده اي را مجذوب خود مي کند. دامنه ارتفاعات اين دره پوشيده از درختچه ها و درختان جنگلي و پوشش گياهي علفي و بوته اي است اين عرصه زيستگاه بسياري از گونه هاي مختلف جانوري از جمله پلنگ، کل، بز، روباه، گرگ، شاهين، عقاب و... است.

 

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X