Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

طبيعت بوژان

روستاي بوژان در 15 کيلومتري شمال شرقي نيشابور و از مسير جاده نيشابور به سمت مشهد و در دامنه ارتفاعات جنوبي رشته کوه هاي بينالود واقع گرديده است. از مهم ترين جاذبه هاي طبيعي اين منطقه آبشارهاي آن است که در فاصله 6 کيلومتري شمال روستاي بوژان قرار دارد و دسترسي به آن پس از حدود دو ساعت پياده روي در حاشيه رودخانه امکان پذير مي باشد.

موقعیت بر روی نقشه

نیشابور

شهر

18 کیلومتر 

فاصله تا مرکز شهر

در 15 کيلومتري شمال شرقی نيشابور و از مسير جاده نيشابور به سمت مشهد

آدرس

فصل تابستان

بهترین زمان بازدید
آبشارها و دره هاي زيبا نظير: بازه صدر، بازه نادر، دره پلاسو با آبشارهاي مسير، کال عرب و چشمه سارهاي جاري به نام هاي باغ ملا، دم کمر، چهارچشمه، چشمه شکرآب، باغات و مناظر طبيعي، مزار امام زادگان سليم و خواجه گل علي معروف به تيغ مزار  جاذبه ها

اقامتگاه بومگردی بام بوژان (روستاي بوژان- بوژان 4)، اقامتگاه بومگردی شادمهر (بوژان- بين تحت منظر 12و14 حاشيه جاده)

نزدیکترین اقامتگاه
 

    روستاي بوژان در 15 کيلومتري شمال شرقي نيشابور و از مسير جاده نيشابور به سمت مشهد و در دامنه ارتفاعات جنوبي رشته کوه هاي بينالود واقع گرديده است. از مهم ترين جاذبه هاي طبيعي اين منطقه آبشارهاي آن است که در فاصله 6 کيلومتري شمال روستاي بوژان قرار دارد و دسترسي به آن پس از حدود دو ساعت پياده روي در حاشيه رودخانه امکان پذير مي باشد. همچنين با توجه به کوهستاني بودن منطقه، بوژان داراي دره هاي زيبا نظير بازه صدر، بازه نادر، دره پلاسو با آبشارهاي مسير، کال عرب و چشمه سارهاي جاري به نام هاي باغ ملا، دم کمر، چهارچشمه، چشمه شکرآب مي باشد که در تلفيقي موزون با درختان غير مثمر سايه گستر و باغات، مناظر طبيعي مفرح و دلنشيني را به روي گردشگران گشوده است. روستاي بوژان نيز که همسان با طبيعت پيرامون بر دامنه کم شيب ارتفاعات ايجاد شده است با ساختاري از معماري پلکاني با هماهنگي طبيعت را به نمايش گذاشته است. مزار امام زادگان سليم و خواجه گل علي معروف به تيغ مزار از جاذبه هاي زيارتي منطقه بوژان مي باشد.

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X