Available Languages
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی

پورتال گردشگری استان خراسان رضوی

روستاي گردشگري ديزباد عليا

روستا و طبيعت زيباي ديزباد در فاصله 55 کيلومتري شمال شرقي نيشابور قرار دارد. مسير منتهي به اين روستا از جاده روستاي قاسم آباد واقع در کيلومتر 45 جاده نيشابور به مشهد بوده که پس از طي 10 کيلومتر مسافت و عبور از روستاي قاسم آباد به روستاي ديزباد مي رسيم. مناظر دل نشين اين مکان همه روزه پذيراي گردشگران مي باشد. معماري خانه هاي روستا بر روي دامنه کوه و به صورت پلکاني با مصالح سنگ و لاشه سنگ ايجاد گرديده و با وجود باغات مسير و پوشش گياهي از اقليم مطبوعي برخوردار است و به عنوان سردسير ترين نقطه شهرستان به شمار مي رود. تمامي جمعيت اين روستا با سواد مي باشند و قديمي ترين مدرسه نيشابور در دوره قاجاريه در اين روستا تاسيس شده است.

موقعیت بر روی نقشه

نیشابور

شهر

58 کیلومتر 

فاصله تا مرکز شهر

در فاصله 55 کيلومتري شمال شرقي نيشابور قرار دارد

آدرس

فصل تابستان

بهترین زمان بازدید
مناظر دل نشين، معماري خانه هاي روستا به صورت پلکاني با مصالح سنگ و لاشه سنگ، باغات مسير و پوشش گياهي، قديمي ترين مدرسه نيشابور (مربوط به دوره قاجار) جاذبه ها
 

    روستا و طبيعت زيباي ديزباد در فاصله 55 کيلومتري  شمال شرقي نيشابور قرار دارد. مسير منتهي به اين روستا از جاده روستاي قاسم آباد واقع در کيلومتر 45 جاده نيشابور به مشهد بوده که پس از طي 10 کيلومتر مسافت و عبور از روستاي قاسم آباد به روستاي ديزباد مي رسيم.  مناظر دل نشين اين مکان همه روزه پذيراي گردشگران مي باشد. معماري خانه هاي روستا بر روي دامنه کوه و به صورت پلکاني با مصالح سنگ و لاشه سنگ ايجاد گرديده و با وجود باغات مسير و پوشش گياهي از اقليم مطبوعي برخوردار است و به عنوان سردسير ترين نقطه شهرستان به شمار مي رود. تمامي جمعيت اين روستا با سواد مي باشند و قديمي ترين مدرسه نيشابور در دوره قاجاريه در اين روستا تاسيس شده است. 
 
 

گالری تصاویر

وضعیت آب و هوا

Mashhad, Razavi Khorasan Province, Iran

اطلاعات تماس با ما

مشهد - بلوار سازمان آب - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی - معاونت گردشگری استان

آدرس ایمیل: Toursim@razavichto.irروابط عمومی: +9837263310
X